Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Smolk i bägaren!

Av Micke - 7 februari 2009 18:37

Laget med västarna körde över de västlösa. Gaisarn som idag spelade med väst laget ledde sina lagkamrater med sitt sedvanliga slit till en förkrossande seger. Känns lite extra roligt då även Peter som gjorde comeback igen, vet inte om det var elfte gången, tillsammans med den icke sönder supne Hebbe fick vinna så stort idag. Glömde visst säga att Inge var med i det vinnande laget också. Ni kan ju tänka er själva vilket liv det skulle bli om inte hans namn nämndes. Konstigt att Inge kan få bestämma så mycket egentligen. Undrar om han får det när han är hemma eller tar igen allt när han kommer på liret. Men det kan sägas också så att han vet det. Inge vi gillar när du är med och spelar. "Coach Malmen" hade tydligen en av sina sämre dagar igen. Gick omkring och muttrade om målvakter mest hela tiden och undrade om man verkligen får stå i målgården. Nej "Coach Malmen". Man får inte stå i målgården och ABSOLUT inte ligga i den. Ibland händer det att någon råkar puttas in i den men spelaren kommer ju snabbt ur målgården igen. Därför kan det omöjligt bli straff när någon som står bakom målet blir anklagad för att stå i målgården. Ett ben som kommer från sidan som dessutom får ett ilsket röttmärke på sig, bör vara bevis nog. Så därför får man säga till "Coach Malmen". Nej man får inte ta upp bollen med händerna  för att man tycker att någon står i målgården och sedan propsa på straff. Ska ta en kontakt med de personer som har skött den spelar utbildning som "Coach Malmen" gått på och se om de kanske kan hjälpa honom och slipa på vissa detaljer. Undrar om inte "Janne med foten" stod för en av de bättre insatserna idag då han gled ut genom fönstret och räddade vår boll som kankse hade flutit iväg på Säveån annars. Bra jobbat "Janne med foten" men i fotboll är du sådär. Tyvärr fick Gaisarn inte tillfälle att fira sin seger idag med en välförtjänt kaffe och lite "gött" skitsnack efter liret då cafet stängt på grund av sjukdom. Snacka om oflyt. Vara dagens vinnare men ändå bli dragen vid näsan alldeles vid målsnöret. 

 
 
Ingen bild

vesslan

7 februari 2009 19:56

2min video blev inget att ha,janne med foten tyckte inte det blev bra. nu skall det filmas en annan gång,då skall filmen bli 3 min lång. men då vill han filma uppifrån och ner,och om detta blir bra, får vi nog se mer.janne bli inte förtegen, ställ dig uppe på repstegen!

 
Ingen bild

G

7 februari 2009 21:09

Grattis till dagens båda målvakter Peter och Roger i Västlaget som borgade för Västsegern bra jobbat inne i målgården ni var verkligen svårpasserade

 
Ingen bild

Knät

7 februari 2009 21:37

Surt sa räven, att bli förnedrad på det vis som dom västlösa blev idag. Sällan har ett lag dominerat så totalt, "den gula maskinen" mosade ett håglöst, muttrande motstånd. Jag kan se hur dessa looosers super ner sig idag framför tn`n. Nästa Lördag kommer ni sääääkert att va bättre. Nä Malmen, du får sjunga som Ted Gärdestad - Ja vill haaa en eeegen målgård, som jaaag kan ligga i.... Ha ha ha, nu va ja änna vitsig. Gillar dig ändå.

 
Ingen bild

Foten

7 februari 2009 21:45

Nästa lördag kör vi DOPPBOLL

 
Ingen bild

try

7 februari 2009 21:50

grattis!coach, när du efter alla dessa år, äntligen kommer upp på motståndarens planhalva, förstår jag att du blir skärrad! puss o kram. ta gärna mer sådana långa löpningar!

 
Ingen bild

vesslan

7 februari 2009 22:11

micke picke pö!ingen fotboll du är slö!
eller är det näsan som rinner?
kom på lördag om du hinner! The Show must go on!

 
Ingen bild

Foten

7 februari 2009 23:43

Jag har alltid sagt det, det är poeter jag försöker spela fotboll med där nere,har alltid försökt luska ut vad det är för fel på dom flesta när dom spelar, men nu förstår jag

 
Ingen bild

wolley

8 februari 2009 19:03

Jag får tacka micke för det lilla omnämnande jag fick,men jag hoppas du kommer ned o medverkar o inte bara gissar,med tanke på din dåliga kondition o teknik kan jag tänka mig att du specialtränar detta i all ensamhet

 
Lirarn

Lirarn

8 februari 2009 22:01

Du är så välkommen Inge. Nu är det inga gissningar utan uppgifter från säkra källor. Skulle väl aldrig sitta här och bara hitta på saker. Med tanke på den stora och mycket efterhängsna förkylningen så tränas konditionen lite sparsamt. Tekniken behövs inte då det är så självklart att snurra upp motspelarna.

http://kulans-lir.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lirarn2

9 februari 2009 20:17

nu när inge verkar vara glad och tillfreds, är också jag glad. strålande tider härliga tider, från en utan väst

 
Ingen bild

knät

9 februari 2009 20:33

LÖRDAG 21/2, 18,00 STAR BOWLING, 3 BANOR BOKADE. DET ÄR NU MAN SKILJER MÖSSEN FRÅN MÄNNEN. DU KAN VA MED I MITT LAG MALMEN SÅ FÅR DU VINNA I NÅGONTING.

 
Ingen bild

Foten

9 februari 2009 21:10

Knät e det i gamlestan på strike eller? det e mitt imot kristinedal inte långt ifrån liret, men det vet du väl redan

 
Fattig

Fattig

9 februari 2009 22:12

Bra planerat. Fyra dagar innan lön. Hoppas ni får det kul på bowlingen. Jag ska tänka på er. Fattig men törstig.......

http://kulans-lir.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nyrik

10 februari 2009 13:10

Bra planerat. Fyra dagar innan lön.Hoppas vi får det kul på bowlingen. Vi ska tänka på den fattige. Kom igen , nu kör vi och lämnar fattigpacket hemma så de får lipa i sin ensamhet

 
Fattig

Fattig

10 februari 2009 21:30

Då kan väl nyrik bbjuda då. Eller vill ha han ha all ägglikör själv??

http://kulans-lir.bloggagratis.se

 
Ingen bild

knät

10 februari 2009 22:19

Star bowling ligger på Odinsgatan vid G-P huset, och det är bara dom som sparat sina pengar som bowlar där. Det där med att planera i kulangänget är inte det lättaste, det har jag upptäckt när vi ska handla i Tyskland. För övrigt är "knät" o Nyrik inte samma person, rätt ska va rätt.

 
Ingen bild

Foten

11 februari 2009 14:00

Jag tycker den rike o den fattige kan bowla själva,

 
Ingen bild

Platini

11 februari 2009 14:26

Tycker att bowling blir kanon.
Bra jobbat av knät.Vi får se om G är i form på lördag och om jonsson har några hårda skott.Och om inge kan göra några mål kanske står i vägen i stället.

 
Ingen bild

Foten

11 februari 2009 19:42

Hans-inge kommer inte på lördag, han ska till Stocholm på träningsläger

 
Ingen bild

öisarn

11 februari 2009 22:05

själv åker jag förmodligen till tippen, dock ej på träningsläger utan på tjänsteförättning.

 
Ingen bild

wolley

12 februari 2009 10:51

Tippen?så dålig är du inte öisarn bara nästan.

 
Ingen bild

wolley

12 februari 2009 10:56

Glömde säja när du ändå skall till tippen ta med dig ämnet o malmen också.

 
Ingen bild

G

12 februari 2009 15:20

Försökte hålla mig undan men icke vad har jag gjort dig Wolley,tur att inte du står i mål med dina Kulanhjulben.
Jag skall Bowla iallafall vi Öisare är inga fattiglappar!

 
Ingen bild

wolley

12 februari 2009 17:58

Kulanhjulben?.Bättre kan du.

 
Ingen bild

Foten

12 februari 2009 18:26

Skärp er nu, ni håller på som mina elever, ingen utav er e bra, fattar ni inte det eller hahahahahahahahahahahahahah

 
Lirarn

Lirarn

12 februari 2009 20:26

Är Inge på tippen??? Eller varför vill han att vi spelar där??

http://kulans-lir.bloggagratis.se

 
Ingen bild

wolley

12 februari 2009 21:53

Foten,jag är änna trött på dina eleversnack,med ditt självförtroende skulle även lirarn vara en världsspelare hahahahahahahahahahahahahahah

 
Ingen bild

try

12 februari 2009 22:37

Bingo på en lördag! det verkar ju inte klot!

 
Ingen bild

try

12 februari 2009 22:42

Bowling på en lördag , är ju inte heller klot!

 
Ingen bild

Foten

13 februari 2009 10:39

Wolly jämför mig inte med lirarn,det e en makabel skilnad typ snabbhet, Foten= x2000, lirarn= ånglok, Fotens smidighet=gepard Lirarns=Skottskadad gnu.När det gäller dig Wolly så finns inte det djuret nu det dog ut för 3milijoner års- sen, så jobba dig inte på mig när det gäller FOTBOLL FATTAR DU. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA kommer sakna dig på lördag, du får all info om lördagen av mig en säker källa inget jidder ok

 
Ingen bild

wolley

13 februari 2009 14:50

Jag talar om självfötroende pucko, finns det djuret så är det du,saknar dig oxå.Jag tror säkert att lirarn vet vad jag pratar om så jobba dig inte på oss,med all den den rutin vi har går det 11 foten hahaha.

 
Ingen bild

öisarn

13 februari 2009 18:55

även öisare måste åka till tippen. finns fattiglappar hos oss också.

 
Ingen bild

knät

13 februari 2009 21:15

Jag gråter hela vägen till barskåpet, min medverkan på Lördag verkar inte gå i uppfyllelse då ledvätskan i knät verkar ha runnit ut med badvattnet. Tji fick jag, men en å annan Jonseredsbo kan slappna av, aldrig kul å bli tunnlad. Vill bara nämna att malmen ringde mig å meddelade att han dyker upp, men han ser lite konstig ut , han har drabbats av "Rigor mortis"= latin för, LIKSTELHET. Detta kan förklara hans något stela å kantiga dragningar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micke - 31 december 2016 15:40

Idag samlades tio stycken av Kulans Glada Grabbar för att lira på årets sista dag. Det som från början såg ut att vara jämna lag visade sig snart vara ett klart övertag för laget med västar. Västlaget mönstrade en stark uppställning med Janne med Fot...

Av Micke - 26 december 2016 09:44


   På självaste julafton samlades åtta stycken av Kulans Glada Grabbar och hade dessutom celebert besök av självaste Tomten. Som ni ser hade Tomten laddat upp ordentligt för att kunna bjuda på lite goa finter och mål. Det blev en ordentlig genomk...

Av Micke - 22 oktober 2016 18:38


Idag blev det jämna och stenhårda matcher då Kulans Glada Grabbar drabbade samman på lördags kickningen. 10 man som delades upp i laget med västar och laget utan västar för att bli dagens segrare. Västlaget mönstrade en tuff, snabb och teknisk uppstä...

Av Micke - 8 oktober 2016 13:09

  Idag gjorde förmodligen Kulans Glada Grabbar det snyggaste målet som blivit i den långa serien av matcher som utspelats. Klapp klapp spel som måste ha värmt halva Sibirien. Kan säga att det var Hebbe, Janne med Foten och undertecknad som snurrade u...

Av Micke - 1 oktober 2016 18:03

Idag var det premiär för Kulans Glada Grabbar att starta årets inomhussäsong. Nio man stod klara för att avverka dagens drabbning. Det var en del kända ansikten och en del okända. Det som kändes igen direkt var Janne med Fotens näsa som återigen fick...

Ovido - Quiz & Flashcards