Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Knäna vettu!!

Av Micke - 17 april 2009 17:36

Ja det är nära nu till uppehållet för Kulans Glada Grabbar. Krämpor och dylika ting börjar visa sig och det kan vara skönt med en liten paus för att rehabiltera onda kroppsdelar till höst starten igen. Nu gäller detta inte alla Kulans Glada Grabbar men trots allt några av dem.

Dyrön ligger och väntar på ett besök av ett antal sugna fotbolls snubbar, så helt slut är det inte riktigt än på säsongen. Har till och med viskats att Janne med Foten ska följa med ut till Dyrön. Det sägs att han ska vara ännu mer "kär i bollen" utomhus  så det blir förmodligen fantastiskt kul för alla andra som har tagit sig tid i att följa med ut till Dyrön. Men hav tröst alla. Det finns öl och grillat enligt program direktör Kenneth. Vi kan alla sitta tillsammans och dricka öl och heja på Janne med Foten när han spelar mot Dyröns fiskar pojkar.

"Heja Janne med Foten och gå på. Nu ett mål vi väntar på".

Känn på den. Hur go var inte den. Frågan är bara om "Coach Malmen" som varit på spelar utbildning tillåter Janne med Foten att spela ensam. Knappast..."Coach Malmen" vill visa alla nya trix han lärt sig på spelar utbildningen och kommer förmodligen bli en konkurent till Janne med Foten om vem som ska ha bollen mest. Kanske vi kan lösa det så att bägge två får varsin boll och kan springa runt med den och lattja. Ja vi får se hur det löser sig när vi väl är på plats ute på Dyrön.

Tänk er annars denna syn. Inge på grönbete...nyklippt gräsplan och Inges snabba fötter. Säger bara...oj oj oj. Nästan läge att ta upp Inges nyårs ramsa. "

Spring Inge spring. Gräset är grönt och du lirar så skönt. Dribblar, rycker och skjuter skott. Vi kan bara säga Inge va gott va gott."

Skulle ju egentligen kunna sitta och skriva en massa mer, men risken blir att det är ingen som orkar läsa så mycket så därför slutar vi här för denna gången.

 
 
Ingen bild

Foten

17 april 2009 18:39

Bra jobbat Micke, gott o höra att du lever

 
Ingen bild

vesslan

17 april 2009 19:27

Äntligen, igen !Lite sen, men ändå , den lever,pulsen kommer att normaliseras, lugnet lägrar sig.Inget spel imorgon,ledsamt, määäääänn !!!" mannen har snickrat ihop länken igen !!! Vi tackar dig Don " Micko"!

 
Ingen bild

G

18 april 2009 09:38

Jag tycker som dom andra blev glad när jag på Lördagsmorgon fick se att Kulans Birro satt sig vid tangenterna en liten undran bara du skriver att det blir skönt med paus:ifrån vadå? du är ju aldrig med!eller tänker du på Bloggen då förstår jag för där har du gjort ett Hästjobb och det är ju där du är på tå och inte på HÄLARNA

 
Lirarn

Lirarn

18 april 2009 11:37

Nu är det ju så enkelt att alla andra utan jag själv kanske tycker det är skönt med en paus. Finns ingen anledning för mig själv att ha en paus då jag aldrig har någon giltlig frånvaro...men alla andra har ju:)

http://kulans-lir.bloggagratis.se

 
Ingen bild

knät

18 april 2009 21:20

Nu ska jag lägga mig i "hårdträning", tvåfotarna ska sitta som en smäck på den dyra ön, jag får be alla mina med och motspelare om ursäkt för att jag inte deltagit i fikat på Lördagarna. Jag har renoverat och mitt hjärta har inte varit på topp, men hellre det än att som göran vara helt hjärtlös :). Jag ser med stor glädje och tillförsikt fram emot vårt gemensamma ö-äventyr. Stämmer det att vi är tvugna att efter matchen ha ett ö-råd?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micke - 31 december 2016 15:40

Idag samlades tio stycken av Kulans Glada Grabbar för att lira på årets sista dag. Det som från början såg ut att vara jämna lag visade sig snart vara ett klart övertag för laget med västar. Västlaget mönstrade en stark uppställning med Janne med Fot...

Av Micke - 26 december 2016 09:44


   På självaste julafton samlades åtta stycken av Kulans Glada Grabbar och hade dessutom celebert besök av självaste Tomten. Som ni ser hade Tomten laddat upp ordentligt för att kunna bjuda på lite goa finter och mål. Det blev en ordentlig genomk...

Av Micke - 22 oktober 2016 18:38


Idag blev det jämna och stenhårda matcher då Kulans Glada Grabbar drabbade samman på lördags kickningen. 10 man som delades upp i laget med västar och laget utan västar för att bli dagens segrare. Västlaget mönstrade en tuff, snabb och teknisk uppstä...

Av Micke - 8 oktober 2016 13:09

  Idag gjorde förmodligen Kulans Glada Grabbar det snyggaste målet som blivit i den långa serien av matcher som utspelats. Klapp klapp spel som måste ha värmt halva Sibirien. Kan säga att det var Hebbe, Janne med Foten och undertecknad som snurrade u...

Av Micke - 1 oktober 2016 18:03

Idag var det premiär för Kulans Glada Grabbar att starta årets inomhussäsong. Nio man stod klara för att avverka dagens drabbning. Det var en del kända ansikten och en del okända. Det som kändes igen direkt var Janne med Fotens näsa som återigen fick...

Ovido - Quiz & Flashcards